طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار

نویسندگان

طهمورث حسنقلی پور

محمود صارمی

مجید اسماعیل پور

چکیده

شناخت رفتار خرید خریداران سازمانی برای هر بازاریاب سازمانی و هم چنین محققین حوزه بازاریابی بسیار ضروری است . هدف اصلی این تحقیق ، تجزیه و تحلیل رفتار خرید سازمانی است و آن که سازمان ها در خرید محصولات رایانه‏ای چه فرایندی را طی می کنند و چه عوامل و متغیرهایی بر روی فرایند تصمیم گیری خرید آن ها تاثیر می گذارند. روش تحقیق از نوع توصیفی و تحلیل ماتریس همبستگی، روش جمع آوری داده ها ترکیبی از روش های مصاحبه و پرسش نامه و روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز روش معادلات ساختاری می باشد.نتایج تحقیق نشان می دهد که خریداران سازمانی(بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور) در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار یک فرایند هشت مرحله ای را طی می کنند. آن ها در فرایند تصمیم گیری خرید محصولات رایانه ای تحت تأثیر پنج دسته از عوامل اصلی و مهم تحت عنوان عوامل محیطی ، عوامل محرک های بازاریابی عرضه کنندگان ، عوامل سازمانی، عوامل گروهی و عوامل فردی قرار می گیرند. ضرایب مسیر استاندارد شده از آزمون تحلیل مسیر نشان داد که بین تمامی عوامل فوق و فرایند تصمیم گیری خرید خریداران سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه‌ای- سخت افزار

شناخت رفتار خرید خریداران سازمانی برای هر بازاریاب سازمانی و هم‌چنین محققین حوزه بازاریابی بسیار ضروری است‌. هدف اصلی این تحقیق‌، تجزیه و تحلیل رفتار خرید سازمانی است و آن‌که سازمان‌ها در خرید محصولات رایانه‏ای چه فرایندی را طی می‌کنند و چه عوامل و متغیرهایی بر روی فرایند تصمیم‌گیری خرید آن‌ها تاثیر می‌گذارند. روش تحقیق از نوع توصیفی و تحلیل ماتریس همبستگی، روش جمع‌آوری داده‌ها ترکیبی از روش‌ها...

متن کامل

طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندهای رفتار سازمانی مثبت

پژوهش حاضر با هدف طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندهای (حمایت سازمانی ادراک‌شده، مبادله رهبر-عضو، ابهام نقش، مالکیت روان‌شناختی و عزت نفس سازمان‌محور) رفتار سازمانی ‌مثبت انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر همبستگی با استفاده از الگویابی معادلات ساختاری بود. شرکت‌کنندگان در پژوهش350 نفر از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند و به پرسشنام...

متن کامل

تبیین مدل رفتار خرید مصرف‌کننده در انتخاب محصولات لذت‌بخش با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف)

شناخت اندکی درباره رفتار مصرف‌کننده بخصوص رفتار انتخاب مصرف‌کننده در برابر خرید و مصرف محصولات لذت‌بخش از فروشگاههای زنجیره‌ای همواره تخفیف در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مفهومی رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش بر اساس عوامل موثر بر خرید می باشد. رویکرد پژوهش آمیخته می باشد و از لحاظ هدف، کاربردی می باشد. به این ترتیب در بخش کیفی، داده‌ها از طریق مصاح...

متن کامل

تبیین رفتار جنون خرید

جنون خرید به‌عنوان خریدی مزمن و تکرارشونده توصیف‌شده است که یک پاسخ ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی هست. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی پیمایشی است. این پژوهش به شناسایی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی مؤثر بر رفتار جنون خرید در میان بانوان شهر خرم‌آباد هست. جامعه آماری نامحدود فرض شده لذا با استفاده از جدول کرج سی و مورگان 384 نفر به شیوه تصادفی نمونه‌گیری شد...

متن کامل

طراحی نرم افزار رایانه ای جهت محاسبه حفاظ اضافی مورد نیاز بخش های پرتونگاری تشخیص

Background and purpose : Instalation of protective barrier against diagnostic x-ray is generally done based on the recommendations of NCRP49. There are analytic methods for designing protective barriers howerer, they lack sufficient efficiency and considering the NCRP49 reports, designing mechanical protective barrier in order to protect the initial x-ray radiation and absorption of the ray q...

متن کامل

کارکرد بازیهای رایانه ای در رفتار نوجوانان

بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشایتلویزیون، تأثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تأثیر بازی های رایانه ای را بر اضطراب، کیفی ت تحصیلی،میزان اعتیاد به بازی، تلاش برای رسیدن به هدف، میزان به کارگیری فکر، میزان سرگرم کننده بودن بازی ها، میزان تمرکز و جنبهآموزشی بازی ها و میزان استفاده بازی های ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود)

ناشر: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

ISSN

دوره 21

شماره 3 2008

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023